Regulaminy
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.numos.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep www.numos.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.numos.pl, prowadzonego przez Vitalii Shcherbyna (dalej: "Sprzedawca"), posiadającym NIP: 7292720206 oraz REGON: 527810395 prowadzącym działalność gospodarczą pod adresem: ul. Hoża 86, lok. 410, 00-682 Warszawa (adres do doręczeń: ul. Klukowska 54, lok. 53, 03-892 Warszawa).
-
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.numos.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
-
Regulamin jest nieodłączną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
-
Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym jest akceptacja niniejszego regulaminu przez Klienta.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
-
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
-
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
-
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
-
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
-
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
-
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.numos.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
-
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
-
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
-
SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.numos.pl, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać zakupów towarów.
-
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA –Vitalii Shcherbyna, posiadającym NIP: 7292720206 oraz REGON: 527810395 prowadzącym działalność gospodarczą pod adresem: ul. Hoża 86, lok. 410, 00-682 Warszawa (adres do doręczeń: ul. Klukowska 54, lok. 53, 03-892 Warszawa).
-
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
-
ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
-
CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep www.numos.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.numos.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
-
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
-
potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
-
formularz odstąpienia od umowy,
-
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
-
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
-
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
-
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
-
płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
-
płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Sky-Pay.
- karty płatnicze:
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
-
-
W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 53 1140 2004 0000 3502 8457 3399 (mBank S.A.). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
-
W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 1 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
-
Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
-
Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
-
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
-
czas kompletowania Produktów wynosi 21 dni roboczych,
-
dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 7 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
-
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - czas realizacji zamówienia jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej, lub Paczkomatów InPost.
- W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta, Sprzedawca ma prawo do obciążenia Klienta kosztami ponownej wysyłki.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
-
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
-
zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@numos.pl
-
w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
-
dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
-
w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
-
w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
-
-
pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
-
obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
-
w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
-
odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
-
W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul.Klukowska 54/53, Warszawa, 03-892
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
-
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi wszelkie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
-
Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, produkt personalizowany, wykonany na indywidualne zamówienie Konsumenta.
Wszystkie modułowe grafiki są produkowane specjalnie na potrzeby konkretnego klienta i nie podlegają zwrotowi ani wymianie.
Zamawiając taki produkt, klient akceptuje, że ze względu na unikalny charakter realizacji zamówienia, nie przewiduje się możliwości odstąpienia od umowy ani zwrotu kosztów.
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
-
Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
-
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
-
komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
-
dostęp do poczty elektronicznej,
-
przeglądarka internetowa,
-
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
-
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@numos.pl
-
W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§ 12
Cel i zakres przetwarzania danych osobowych, długość okresu przetwarzania danych.Okres przetwarzania danych
Administrator przetwarza dane osobowe uzyskane zgodnie z RODO i właściwym prawem krajowym wyłącznie w określonym celu, w zakresie niżej podanym, przez okres trwania stosunku umowy i przez następne trzy lata od jego zakończenia albo przez okres jednego roku, jeśli umowa nie została zawarta.
Celem przetwarzania danych osobowych jest również świadczenie usługi elektronicznej w postaci zarządzania kontem na serwerze, które umożliwia wygodniejsze kupowanie i administrację zamówień w e-shopie oraz członkostwo w Klubie. W przypadku dokonania zakupu Administrator jest zobowiązany dalej przechowywać Państwa dane osobowe przez 5 lat od zakończenia okresu księgowego w ramach księgowości, a także przez 10 lat archiwizować dokumentację podatkową, która może zawierać Państwa dane osobowe.
W przypadku udzielenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych Administrator nadal będzie przetwarzać dane osobowe w celu przesyłania informacji handlowych przez okres 3 lat od udzielenia zgody albo przez okres rejestracji w programie lojalnościowym (klubowym). Informujemy, że przetwarzanie danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego można traktować jako przetwarzanie na podstawie uzasadnionego interesu administratora. Administrator ma więc możliwość przesyłania na adres e-mail, za Waszą zgodą, oferty analogicznego towaru i usług, które zostały kupione w jednym z e-shopów. Z otrzymywania informacji handlowej (otrzymywania ofert) można w każdej chwili zrezygnować poprzez kliknięcie w odpowiedni odsyłacz zamieszczony w ofercie.
Podstawowe cele przetwarzania danych osobowych przez Administratora
Zasadniczo przetwarzamy dane osobowe użytkowników wyłącznie w celach objaśnionych w niniejszych zasadach oraz w celach podanych przy zapisywaniu się użytkownika do korzystania z określonych usług np. newsletter. Cele te to przede wszystkim realizacja zakupów oraz marketing produktów, personalizacja, rozwój i bezpieczeństwo naszych usług.
Realizując umowy sprzedaży albo dotyczące świadczenia usług przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu wykonania umowy, w celach księgowych i podatkowych; ściągania należności; spełnienia obowiązku prawnego; marketingu bezpośredniego (marketing informacyjny oraz kampanie produktów), prowadzenia ewidencji klientów; prowadzenia programu lojalnościowego.
Administrator przetwarza również dane osobowe użytkowników, którzy korzystają z usług udostępnionych na Stronie Internetowej, świadczenie których wymaga podania danych osobowych na właściwym formularzu albo e-mailem.
Personalizacja usług i serwisów
Niezależnie od używanego urządzenia oferujemy każdemu użytkownikowi indywidualny proces zakupów oraz ofertę dostosowaną do jego indywidualnych zainteresowań. Dlatego przetwarzanie danych użytkowników w celu personalizacji naszych usług jest częścią działalności Numos.
Informacje dotyczące Strony Internetowej i aplikacji
Dane osobowe użytkowników wykorzystujemy w celu udostępniania Strony Internetowej i aplikacji mobilnych. Oprócz danych urządzenia i danych dostępu rejestrowanych w ramach każdego korzystania z tych usług rodzaj przetwarzanych danych przez Administratora oraz konkretne cele przetwarzania są uzależnione w szczególności od tego, jak użytkownik korzysta z funkcji udostępnianych przez usługi Numos. Dane rejestrowane podczas korzystania z usług Numos wykorzystujemy w celu określenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej oferty online.
Fanpage w serwisach społecznościowych
Numos dla określonych typów usług posiada profile w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram (nazywane „fanpage’ami”). Na fanpage’ach publikujemy i udostępniamy treści, oferty i rekomendacje produktów. Administratorzy serwisów społecznościowych rejestrują zachowania użytkowników za pomocą plików cookie i innych podobnych technologii przy każdej interakcji z naszymi fanpage’ami i innymi witrynami serwisów Facebook i Instagram. Administratorzy fanpage’y mają dostęp do ogólnych statystyk dotyczących zainteresowań i danych demograficznych (takich jak wiek, płeć, region) użytkowników odwiedzających fanpage’e. W ramach korzystania z serwisów społecznościowych zakres i cele przetwarzania danych w serwisach społecznościowych określane są przez administratorów tych serwisów.
Newslettery
Oferujemy naszym użytkownikom różne rodzaje newsletterów. W przypadku zapisania się na newsletter użytkownik będzie otrzymywał określone treści wg własnego wyboru (w zależności od zakresu subskrypcji). Mogą być dostępne także newslettery powiązane z konkretnymi usługami, stanowiące ich część integralną.
Propozycje zakupu lub oceny produktów
Niezależnie od tego, czy użytkownik zapisze się na newsletter, może otrzymywać od nas – za swoją zgodę - ofertę indywidualnie dobranych dla niego produktów, prośbę o wypełnienie ankiety albo o dodanie recenzji produktu. Zgodnie z przepisami przy ustalaniu indywidualnie dobranych produktów polecanych najczęściej wykorzystujemy dane zebrane na podstawie poprzednich zamówień użytkownika.
Zakres przetwarzania danych osobowych:
Administrator przetwarza dane osobowe w następującym zakresie:
Dane identyfikacyjne: tytuł, imię, nazwisko, data urodzenia, NIP, REGON
Dane kontaktowe: adres stałego, ew. tymczasowego miejsca zamieszkania, adres do doręczeń albo inny adres kontaktowy, adres miejsca odbioru, telefon, adres e-mail;
Inne dane osobowe: dane dotyczące wywiązywania się przez klienta z płatności, numer rachunku klienta, informacje o zwyczajach zakupowych, informacje o miejscach zakupu, adres IP.
Administrator może przetwarzać także inne dane osobowe w zależności od typu świadczonej usługi gdy jest to dozwolone według prawa europejskiego albo właściwego prawa krajowego.
Źródła danych osobowych:
Administrator pozyskuje dane osobowe przede wszystkim bezpośrednio od podmiotu danych (bezpośrednio od Ciebie) w ramach procedury prowadzącej do zawarcia umowy, założenia konta klienta i w ramach rejestracji podmiotów danych do programu lojalnościowego. Przekazanie danych osobowych ułatwi komunikację między użytkownikiem danych i Administratorem oraz istotnie poprawi jakość świadczenia usług.
Administrator w celu zwiększenia jakości usług, obiektywności, transparentności i bezpieczeństwa monitoruje i rejestruje komunikacje z podmiotami danych (przede wszystkim rozmowy telefoniczne z numerem dla klientów). Użytkownik jest o tym z góry poinformowany i ma prawo niezaakceptowania takiego postępowania.
Inni przetwarzający i odbiorcy danych osobowych
Dla realizacji celów Administratora i celów Numos jako wspólnych administratorów dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty przetwarzające i aktywnie działające na rzecz Numos oraz Administratora, na podstawie umów o powierzeniu przetwarzania danych osobowych, zawartych zgodnie RODO.
Administrator przetwarza dane osobowe ręcznie i automatycznie: Ochrona danych osobowych jest technicznie i organizacyjnie zapewniona zgodnie z RODO. Takiego samego zabezpieczenia wymaga Administrator od podmiotów przetwarzających dane osobowe.
Administrator informuje, że dane osobowe mogą być przekazane podmiotom z którymi ściśle współpracujemy, a mianowicie:
-
przewoźnikom zapewniającym przewóz towaru do klientów (przekazywane są informacje o imieniu, nazwisku, adresie do doręczeń, danych kontaktowych – telefon, e-mail) – np. poczta, DHL, PPL itp.,
-
specjalistom IT dbającym o pracę serwerów i stron www, analizy marketingowe i e-mailing,
-
podmiotom świadczącym usługi płatnicze;
-
Pomiędzy Opineo.pl (wiarygodneopinie.pl) a Numos istnieje Umowa Powierzania Przetwarzania Danych Osobowych, w których wykorzystywana jest dana osobowa: mail kupującego. Z pozostałych danych wykorzystywane jest ID zamówienia, data transakcji itp. Celem umowy jest badanie satysfakcji klientów poprzez wysyłania na adres e-mail ankiety z prośbą o ocenę transakcji. Kupujący może w każdej chwili nie wyrazić zgody poprzez pisemne lub telefoniczne powiadomienie sklepu.
Dane osobowe mogą przetwarzać także inni odbiorcy danych, w celu świadczenia usług dot. zakupu towaru i członkostwa w klubach lojalnościowych, jednak zawsze w zakresie wyznaczonym przez cel przetwarzania.
Okazyjnie dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom świadczącym inne usługi dla Administratora, np. w ramach prac serwisowych, jednak zawsze w minimalnym zakresie dla danego celu.
Podstawa prawna
Przetwarzamy Państwa dane osobowe, ponieważ jest to konieczne do wykonania umowy z Państwem w celu zapewnienia naszych produktów i usług, do spełnienia obowiązków prawnych, lub jeśli leży to w naszym uzasadnionym interesie lub uzasadnionym interesie strony trzeciej, bądź na podstawie udzielonej zgody.
Ustawowym powodem przetwarzania danych osobowych jest:
Realizacja zawartej umowy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
Uzasadniony interes Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w odniesieniu do przesyłania informacji handlowej, ofert i marketingu usług.
Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych w przypadku rejestracji na stronach www i zgłoszenia się do programów lojalnościowych (Klubów), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych - podmiot danych może kiedykolwiek cofnąć - pismem przesłanym pod adres Administratora podany niżej. Cofnięcie zgody nie dotyczy legalności przetwarzania opartego na zgodzie wyrażonej przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych osobowych, które Administrator przetwarza na podstawie innej podstawy prawnej, jaką jest zgoda.
§ 13POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
-
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
-
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
-
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Dokument opracowany za pomocą automatycznego generatora dostępnego na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu
-